We zijn er! - Reisverslag uit Haifa, Israel van florisinbaytjala - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Haifa, Israel van florisinbaytjala - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Floris

15 Augustus 2014 | Israel, Haifa

Hallo allemaal, lieve lezers!

We zijn er! Het avontuur begon allemaal bij onze ontmoeting met beide families op Schiphol. Floor kwam met de camper met al haar zusjes en ouders, iets verlaat door file. En Loïs allang aan de koffie met papi en mami.
Na veel tranen van Floor en geen van Loïs (zoals jullie dat van ons kennen) toch uiteindelijk dat poortje doorgelopen. En daar sta je dan met z'n tweeën. :) Zonder veel gedoe konden we het vliegtuig in naar Istanbul. Onderweg meteen wat Israëlische kerels tegengekomen die we elke keer weer tegen kwamen.
In Istanbul moesten we 5 uur wachten. We hebben onze tijd gedood met smerige frietjes van de Mcdonalds en goede koffie van de Starbucks. In ieder geval was er van slapen helaas geen sprake. Opvallend was een kerel met een enooorme baard. Die komt zo nog ter sprake.
Toen het vliegtuig naar Tel Aviv, nog twee uurtjes.. Beide doodop inmiddels. Dus Floor viel val ellende in slaap, en Loïs zat er naast (zoals jullie dat van ons kennen).
Aangekomen in Tel Aviv moesten we een Visum krijgen. Dat duurde wat lang bij Floor, maar kwam uiteindelijk goed. Toen wilden we de trein pakken naar Haifa, en jawel, daar was de vent met de baard weer.
Hij moest ook naar Haifa en hij wilde ons wel helpen daar te komen.
De trein ging helaas pas over een uur, dus wederom moesten we de tijd doden. Dit keer pakten wij al onze instrumenten uit onze koffers en tassen en maakten we muziek met de man met de baard, die overigens ook een muziekopleiding deed. De conducteur vond onze muziek zo leuk dat hij er een microfoontje bij hield zodat het geluid via het omroepsysteem ging en het hele perron mee kon genieten. (Voor de kenners onder ons, we zongen een variatie op het Marnix-lied).
In de trein kregen wij van onze jongeman met baard, die overigens tourguide in Italië is, een kleine introductie over de plaatsen waar we doorheen reden. Gaaf om langs bijvoorbeeld de Karmel te rijden.
Ondertussen stuurden wij een smsje over onze aankomsttijd naar onze begeleidster Aswintha, die op ons zou wachten. We kregen niks terug, dus wij dachten dat we als verloren schaapjes door Haifa zouden moeten lopen. Maar daar was onze redder in nood, Peter. Hij bracht ons met de auto naar Beit Scandinavia. (http://www.haifa-israel.info/beitscandinavia.html). We verblijven daar met hem en zijn gezin en Aswintha. En 't is hier echt prachtig. Vanaf ons balkon zie je beneden een prachtige tuin, links de Karmel en rechts de zee.
Na een kort tukkie (waarbij Floor sliep en Loïs niet, zoals jullie dat van ons kennen) hebben we een duik genomen in de zee en nog wat geblazen op onze mondharmonica's. Het is hier zo'n 30 graden, echt anders warm dan in Nederland. Flink wennen, maar wat genieten we ervan dat wij hier in Israël zitten!!
Om 19 u begon de maaltijd. Op vrijdagavond wordt de sabbat ingeluid met gezamenlijk eten. Er waren zo'n 40 mensen, van allerlei nationaliteiten. De maaltijd begon met het zegenen van de wijn en het brood en het aansteken van de kaarsen. Er werd daarna gelezen, gebeden en gezongen. Heel mooi om mee te maken, vooral ook bijzonder in het Hebreeuws en het Deens. Daarna heerlijk gegeten. Onze eerste maaltijd hier is ons dus heel goed bevallen.
De plannen zijn om hier nog een paar dagen te blijven, te genieten van het strand en nog naar Nazareth te gaan. Daarna zullen we naar Bayt Jala vertrekken voor onze stage.
Zometeen is het tijd om te slapen. We liggen op een kamer met z'n vieren (met Aswintha en Fatme, dochter van Peter) mét airco.
Morgen meer, we gaan naar een dienst van een messiasbelijdende gemeente!

Aan Marloes: Floor heeft gedoucht op z'n Marloes! Positieve ervaring!
Aan Jogchum: Alles oké hier. Lekker weer. Doei!
Aan iedereen die zich zorgen maakt: we hebben nog helemaal niets gemerkt van de onrust, maak je dus vooral niet druk!

Veel liefs,

Gaaf!!

• 15 Augustus 2014 - 22:01

Marloes (maar Volgens Mij Niet Die Van De Douche):

Hey girls!
    Haha, leuk om jullie verslag te lezen!
    Blessed time and enjoy!
    Liefs, Marloes (B) ;-P

• 15 Augustus 2014 - 22:02

Denise:

Vooral het Marnix lied :) awesome!

• 15 Augustus 2014 - 22:11

Ina Spijkerman:

Hey dames geniet van jullie tijd daar! Leuk om zo jullie eerste ervaringen te lezen... al eerder in Israël geweest??

• 15 Augustus 2014 - 23:02

'papi En Mami':

Leuk verslag van een goed begin. Jullie zijn toch echt een beetje lekker gek met z'n 2-en.
    Fijne sabbat en tot meer! xx

• 16 Augustus 2014 - 00:19

Ben En Joke:

Lieve meiden, Fijn dat jullie ons zo laten meegenieten! We zien uit naar de volgende verhalen en foto's!
    Liefs, Ben en Joke.

• 16 Augustus 2014 - 00:20

Ben En Joke:

Liefs, Ben en Joke.

• 16 Augustus 2014 - 12:22

Annelies:

Lieve Floris :)
    Superleuke muzikale start van jullie avontuur!
    Geniet maar veel en veel succes!
    Wacht met spanning op het vervolg!
    Fijn, dat we elkaar nog gezien hebben, Loïs!
    Liefs, Annelies

• 16 Augustus 2014 - 18:45

Mir:

klinkt als een goed begin ladies! Geniet van jullie tijd daar, ik ben benieuwd naar de verhalen :)
    Veel liefs vanuit Peru!

Mir en Pleun

• 16 Augustus 2014 - 20:10

Durk En Jenny:

wat een heerlijk begin van jullie avontuur! dit wordt niet saai!!
    Fijn dat we ook mogen meegenieten en we zien uit naar de volgende verhalen!

• 16 Augustus 2014 - 20:46

Marloes:

Heerlijk Floortje!
    Ik ben heel benieuwd naar de rest van de verhalen!

Ps: ik moet nu weer denken aan de orcodeon in Utrecht op straat haha!

Dikke kus uit Raalte!

• 17 Augustus 2014 - 14:04

Oma-opa:

Wat leuk om jullie eerste verslag te lezen.
    We leven met jullie mee!
    Hier is tegelijk het emailadres.
    Dag hartedieven.
    Liefs en knuffel, O en O.

• 17 Augustus 2014 - 21:40

Monti:

Mooi verhaal dames! Klinkt alsof het nu al helemaal leuk is, enjoy!